18 June 2009

DINNER TIME....

Penat lah kalau akak balik lambat ke rumah...korang tahu tak kerja sebagai wanita nih tak habis sampai time pukul 5.30ptg....kalau kita opis hr nih tak buat kerja kat rumah tak per..nih nak terkejar-kejar amik anak..pastu siapkan makan malam..pastu nak update blog sikit2 lawat blog kengkawan...pastu nak layan anak merengek..(suami merengek pun ada juga..opsss)

Tu lah pasal akak seratus peratus tak setuju masa opis akak kata OT kena start pukul 6.30ptg..bagi akak kenapa nak tunggu sampai pukul 6.30ptg baru nak buat kerja...kalau buat terus boleh balik awal...kalau start 6.30ptg maybe terpaksa pulang kerumah 7.30 kalau OT satu jam lah...so sampai rumah dah pukul berapa..so pukul berapa pulak nak dinner...

Bagi akak memang patut berehat seketika tapi memandai lah 15 minit jer..maybe tarik napas sekejap pastu solat ker...minum sikit..pastu 5.45ptg sambung balik..so kalau akak balik lambat begini lah keadaan anak akak......

Lauk dan nasi lambat masak..makan telur dadar dulu lah...dia dah siap kata nak nasik memanjang..nak bagi dia kenyang dulu kasi dia makan telur dadar dulu....

Lauk siap masak lepas akak campak beg tangan..tukar uniform kat dapur..kelam kabut anak dah lapar....opis akak kat Putrajaya tau..rumah akak kat Ampang...jauh tuuuuu....

Orang yang buat undang2 tu dah biasa ada orang gaji kot..balik rumah makanan dah terhidang...baju dah berbasuh..dah bergosok...basuh tangan makan jer...nasib orang bawahan seperti akak nih ?.... tapi Alhamdulillah akak masih dikurniakan kebahagian di rumah....dan rezeki tak putus-putus..dan sahabat semua yang mengambil berat...love uols....

No comments: