14 June 2009

KOLAM TADAHAN AIR BUKIT MERAH

akak tak tahan sangat panas kat rumah MIL..uols tahu tak berapa hari dah hujan tak turun kat taiping nih....bahang semacam jer akak rasa... akak pujuk Addy bawak akak keluar...akak tak tahan panas nih..akak cakap ngan MIL akak nak gi beli roti kat kemunting..kekeke..macam kat kedai simpang tu tak ada kannn...akak nak duduk dalam keter aircond jer...
addy ajak round kat kolam tadahan air kat bukit merah... akak pun nak juga dating ngan Addy kat situ...

Buktinya akak dah sampai kat sini...bukit merah ngan rumah MIL akak nih cuma 2 km jer...

Kalau uols naik keretapi nak ke utara mesti akak lalu satu kawasan tasik yang besar... tu adalah kolam tadahan air bukit merah tau... tapi kalau peratikan air dia dah surut gilerr..macam nak kemarau dah..kalau tidak dalam tau sampai kat tebing macam nak melimpah...

Alli pulak serata rata we all pegi nak ikut..dia pun panas kat rumah..hari nih ntah berapa kali dia mandi..asyik berpeluh jer...akak pulak macam duduk dalam sauna..kalau boleh akak nak berkemban...

No comments: