27 October 2009

SELAMAT BERIBADAT

makcik akak dapat penerbangan ke dua ke tanah suci pada minggu lepas... rumah Mak Teh dan Ayah Teh akak nih adalah tempat family belah mak akak lepak kalau balik kampung sejak arwah nenek meninggal ...sebelum berangkat Mak Teh dan Ayah Teh buat sedikit tahlil untuk mereka yang telah meninggalkan kita dan memohon semoga meraka selamat pergi dan selamat kembali..
Adik lelaki akak nih duk dekat jer ngan meja makan..orang suruh sambut tetamu
Sebelum orang lain datang..budak2 nih buat macam playground lak..berlari2 tak hengat dunia...pening kepala akak..tak leh duk diam..berebut kan bola lah..
mula-mulanya ingat tak ramai yang datang sebab cuaca pun hujan lebat..tapi alhamdulillah ramai lak yang datang...penuh ruang sampai kedapur...ayah Teh akak kan pengetua kat sekolah temerloh..ramai lah yang datang menghantar
Kat hall depan semua kaum lelaki.. kat bahagian hall dapur semua kaum wanita..akak kat bahagian makanan kat porch kereta..tak tahan weh tgk sayur labu dan sayur kerabu...
sempat posing 3 beranak nih..Alli tersangat jeles..tak leh tgk mama nak bergambar ngan Papa..ada jer terselit dia tu..
Makteh akak yang bertudung cokelat..dan adik beradik yang lain...
Alli dan akak..Alli nih memang tak suka bergambar..tapi kalau kita nak bergambar ngan papa dia laju jer dia menyelit..
Farish yang tak berapa ngam berdua ngan Alli..maklumlah depa nih sebaya..masing2 jeles .... Farish nih senang nak jaga dia duk setempat jer sebab dia takut ngan orang macam perangai adik lelaki akak masa dia kecik..kat mana tumpah ke kuah kalau tidak ke nasi..

2 comments:

edan rashid said...

uihhhhssssss.... sapakah yang ku lihat memakai tudung ituuuu.... ahaksssss... pakai jelah terus... senang citer... :P

Yus said...

adehhh...edan woi..tak kan aku nak gi majlis agama macam tu dengan kepala togel...cantik tak aku...? heheh