15 October 2009

TAMAT JUGA RIWAYAT KO YEK

Akak nak citer satu benda antik kat rumah akak nih...akak dah khawin nak masuk 10 tahun ..ada satu benda ni setia menemani keluarga akak tanpa rasa jemu... masa mula2 khawin dulu income tak banyak..pastu banyak benda nak kena beli so nak jadikan cerita beli yang paling cikai sekali sesuai ngan pendapatan isi rumah kan...

Pastu dah pakai 6 tahun benda nih okey lagi..bila lah nak rosak...perdana menteri rumah akak lak dia nyer rule selagi benda tu tak rosak tak yah beli baru...so dengan semangatnya akak nak tukar benda antik nih, setiap kali akak guna dia akak akan goncang2 sikit kasi dia rosak tapi herannya tak rosak2 lak..musykil tul akak nih... apa bendanya?...

ni ha mesin basuh zaman batu nih...dah lah manual kena isi air sampai cukup sifat..pastu kalau lupa tutup air melimpah ruah lah..dah lah kecik cinonit jer...pastu lepas letak sabun kena tunggu air baru pastu baru letak softener..pastu dah siap nak kena pindahkan kat ruang sebelah nak spin kan pulak..pastu baru leh sidai...

Tapi akhirnya akak berjaya melumpuhkan dia..bahagian pengering dah tak leh nak spin lagi jer..sebenarnya boleh repair lagi..akak jegil bijik mata akak bila addy cakap macam tu...akak dapat juga yang baru..kali nih akak amik yang besar sekali sampai akak basuh comforter dan japanese mat pun tak ada hal..heheheh...baru lah akak tak buang masa tunggu kat tepi mesin basuh manual nih..akak sedekah jer kat org yang tolong hantar kat mesin basuh akak yang baru tu...agak2nya kat rumah dia nyer pun lagi canggih...

P/S: maybe dia tahan lama sebab akak malas basuh baju guna mesin ini kot...selalu sangat hantar dobi sebab dia ada mesin lipat kain..yer ker ada mesin lipat kain? akak nak beli satu lah..

No comments: