28 January 2010

APAKAH YANG SEBENARNYA

Kadang2 kalau kita marah..terasa atau tersentuh.. apa kita buat.. ada orang boleh dok senyap tanpa berbicara.. ada setengah melepaskan perasaan tu face to face atau di tempat yang dia rasa boleh melepaskan geram.. terpulang pada individu...tapi macam aku selalu beremosi sekejap sajer.. selepas meluahkan apa yang tersirat dan rasa lega dah boleh buat macam biasa.. tapi apa terjadi pada orang yang kita marah atau geram tu.. ada orang boleh terima dengan terbuka tapi banyak orang tak boleh nak meluahkan perasaan dia..main pendam jer..

Tapi apa2 pun perbincangan memainkan peranan yang penting.. benar kata orang.. terlajak perahu boleh diundur.. terlajar perkataan buruk padahnya.. itu lah yang di rasakan..apa-apa pun keputusan di tangan setiap individu.. sama ada nak biar semakin parah atau cari jalan penyelesaian yang sebaiknya supaya tiada ada rugi di antara semua pihak..

Tapi yang pasti ada pihak bertepuk tangan di atas kegagalan pihak lain.. sudah-sudahlah.. nak cakap pun tak guna.. biarlah... hanya masa yang akan merawat luka...

No comments: