19 August 2010

MURTABAK MENGKASAR-PAHANG SPECIAL

Dah lama akak mencari murtabak yang sedap..dari hari tu akak mintak kawan2 akak beli kan murtabak Raja yang famouse dari kelantan tu tapi sampai sudah tak dapat2..nak-nak dah bulan puasa lagi lah sayup jer harapan nak makan murtabak Raja kan...

Pastu akak dapat tahu satu lagi murtabak..yang nih lain sebab berasal dari Pahang..yeaaaa.. Pahang memang terbaikkk..Nama murtabak tu Murtabak Mengkasar..akak orang pahang kan..mestilah berbangga dengan cita rasa pahang...
Restaurant Mengkasar hanya menjual murtabak sahaja..Ayam dan daging...harga sekeping ada yang RM6 dan yang special tu RM8..walaupun harga dia agak mahal dari pasar malam tapi saiz dia memang puas hati..kalau korang boleh habiskan satu keping tu sengsorang memang korang ada tanki besarlah..Murtabak Raja dari Kelantan tu lagi mahal..RM12 kalau tak salah..nanti akak compare rasa dia yek..hehehe

Murtabak nih berasal dari Pahang dan dikkabarkan menjadi kegemaran DYMM Raja Pahang dan Perdana Menteri kita Najib Tun Razak..kat Pahang dia dah wujud lama dah tapi baru jer beroperasi di Kuala Lumpur
Kebetulan Addy rajin nak melayan kehendak akak bulan puasa nih..gigih dia menuju ke Taman Sri Rampai berhampiran dengan Jusco wangsa Maju dengan menaiki motosikal..tahulah kan jem kalau bulan ramadhan nih.. akak tak leh berbuka ngan dia sebab ada majlis Iftar ngan kawan ex opis mate dulu so dia beli dua..huh..memang besar saiz dia..dia ingat akak mampu nak habiskan sorang...satu keping tu boleh makan tiga orang oke.. siap balut ngan daun pisang lagi..satu keping akak simpan dalam freezer..boleh makan tuk sahur
Gambar kat atas nih akak cilok dari blog jariintan.blogspot.com sebab akak tak ada masa nak potong cantik2 macam dia..akak main ngap jer..rasa dia memang sedap dengan rasa rempah yang memang menepati citarasa lidah akak dah di balut dengan telur yang secukup rasa..rempah dia sebati bergaul dengan bahan2..memang terbaik...

Akak rasa Murtabak Mengkasar nih lagi sedap dari Murtabak Raja..bukan sebab akak orang Pahang tapi memang sedap..nak kena ajak Edan nih..sebab dia orang Kelantan..sure dia nak buat comparison kan...cubalah rasa dengan daging yang banyak...memang termimpi..hehehe

Murtabak Mengkasar
12-A, Jalan Rampai Niaga 4
Medan Niaga Rampai
53300 Kuala Lumpur

waktu meniaga dari kul 3 petang hingga 12 mlm tapi hari Isnin tutup...

2 comments:

Liza said...

liza minat murtabak singapore, tapi jauh ler nak pegi usj to rasa the ori

Yus said...

sedap yek murtabak singapore..sedap yek..nak kena cari kat mr guugle nih..adehhh misi mencari murtabak singapore lak..kematu lah vonton nak naik moto..hehehehe