21 April 2011

DEMAM MELANDA

Kami bertiga down with demam... lama dah tak demam nih..sekali tetiba 3 orang sekali kena.. mula2 alli jer yang demam so bergilir akak dan Addy menjaga dia.. lepas tu jangkit lak.. Addy pulak demam selang 4 jam kemudia.. akak jer yang masih strong lagi.. walaupund ah ada tanda2 demam..tekak mula sakit.. hidung dah berair.. batuk pun melanda..

Gagah kan diri bawak Alli dan Addy g clinic tengah hari semalam.. so Addy dapat MC satu hari.. terlanjur pegi tu akak mintak sekali ubat selsema.. sebab dah bersin non stop... lepas bagi dorang makan ubat semua... akak pun makan lah ubat selsema tu..ada untuk siang dan malam.. kalau pill selsema tuk siang tu katanyer tak mengatuk.. tapi baru makan dalam setengah jam..kepala dah start weng.. mata tak leh bukak.. apa lagi 3 orang semua pengsan kat umah.. tidor nyenakk sekali.. bangun pun hari dah petang (perut lapar sebenarnye) ngeh ngeh ngeh.. order dominos delivery jer.. lepas makan tu badan alli still panas..makan pun tak mo.. bagi dia ubat lagi..kena paksa jugak.. lepas tu we all makan ubat tuk malam nyer lak..laaaaaagi kuat dose dia..baru 15 minit dah tak leh nak angkat kepala dah..
sedar2 jer dah pagi..kekkeke..nasib baik Addy kerja malam so ada banyak masa dia nak tidor or nak berehat.. so malam nih akak tak baik lagi demam.. Alli pulak dah sihat cuma batuk dia tak hilang lagi.. akak tak nak makan ubat selsema tu selagi Alli tak tidor..kang akak pengsan ntah apa2 dia buat.. so FB memang tak menjenguk lah.. nak rehat sampai sembuh nih.. daaaa

2 comments:

jimah said...

get well soon...we started to miss u already

Yus said...

udah sihat.. batuk jer tak hilang lagi.. miss u tooo....