06 October 2011

MESIN TANGAN?

Sekarang nih makin kerap akak dok gombak... Memang kat gombak nih memang basic jer barang2 yang ada... Mesin basuh dan peti ais memang tak jumpa lah.. Kalau dok gombak nih bermakna akak kena basuh baju guna tangan.... Isk dah lama tak basuh kain guna tangan.. Mula2 macam hilang ingatan macam mana nak mula.. Teringat zaman masa kat sekolah dan kolej dulu semua kena basuh guna tangan dah lah akak jenis memang malas nak memberus tu.. Teringat masa kat ITM dulu sampai tahap akak distribute baju kotor akak kat baldi kawan kawan akak.. Hahahahha sebab dorang dah terendam baju akak masa basuh nak tak nak dorang terpaksa basuh baju akak... Nasib baik dorang memang x marah dan dah biasa kena ngan akak... Dah memang paham perangai akak nih... Sori yek kengkawan yang selalu kena kak lie, sue, maria, odah.. Dah korang memang hobi basuh baju kan...

Nampaknyer akak leh survive basuh baju tanpa mesin nih tapi tak tahan tak ada freezer.. Addy kata memang nak kena beli jugak tuk gombak punya rumah nih... Asyik nak kena beli air batu dan barang basah hari2 dan sikit2 jer..

Huhuhuhu alamatnya akak kena simpan duit elaun akak nak beli mesin basuh kalau boleh siap dryer sekali.. Akak penat wehhh.. Dorang x per lah main campak jer baju dalam laundry basket...huhuhuhu

2 comments:

Anonymous said...

aku lak bole je idup tanpa fridge(sbb aku jenis rajin mkn tp malas masak) tp i cannot live without washing machine...patah pinggang wor cuci kain guna tgn;)

Yus said...

Aku suka makan tapi malas keluar so wajib kena ada fridge tu.. Setakat mesin basuh anak aku sorang laki aku sorang jer.. Kurus lak tu.. No hal hahahahahah