03 March 2012

AKIBAT KEKEL

satu hari alli balik dari sekolah.. dalam kereta dia dok citer... Mama tadi alli kena marah ngan teacher... akak tanya kenapa teacher marah Alli.. Alli kata sebab alli KEKEL.. akak tanya apa KEKEL tu... dia kata bukannn.. ikut alli kaa KEKEL dan akak ikut apa dia kata macam tu sampai sudah dia kata akak sebut salah.. tapi memang betul akak tiru cara dia cakap.. okeylah forget about that.. pelat sangat.. susah nak faham...


balik rumah dua hari akak dok mikir apa tu KEKEL.. siap tanya Addy lagi.. Addy pun tatau...


pada satu malam akak berebut remote ngan Alli.. dia marah akak siap kata akak KEKEL tak dengar kata dia.. Owhhh baru tahu KEKEL tu DEGIL.. adoiii... sengih sengsorang akak.. susah tul nal paham


pastu Addy ada citer ngan akak dia ada dengar ceramah Datuk Ismail Kamus.. dia kata jangan cium anak mas dia tengah tidor nanti dia jadi nakal.. wallahuallam.. akak tak tahu pun macam tu.. pastu Addy sambung balik.. patut akak degil sebab dia selalu cium akak masa akak tengah tidor.. kesitu pulak dia.. akak jugak yang kena..


okey back to citer satu lagi.. Addy balik kerja dari shift malam kul 8 pagi.. pastu dia akak terus tidor lah.. dah berjaga waktu malam memang ngantuk.. dalam kul 12 tgh akak rasa boring akak maib kejar2 ngan alli dalam rumah.. of course lah bising kan..pastu kena marah ngan Addy.. senyap sekejap.. pastu sambung balik main kejar2.. pastu tetiba akak terlanggar kerusi dan terjelepok jatuh.. apa lagi terjeritlah akak.. kaki terpeleot uolsss.. sakit ya amat.. dah badan ala2 anak gajah cute.. hilang rupa cute akak nih... pastu membekak siottt.. nak berdiri sakit sangat apa lagi nak berjalan... Lepas dengar akak jerit tu alli yerus gerak papa dia kata mama jatuh.. mama nangis.. pastu laki akak pun bangun sambil cekak pinggang kata tu lahhhh KEKEL lagi.. kan dah kena.. lagi lah meleleh air mata akak nih.. sebab akak tak tahan sangat dia bawak g clinic sebab dah bengkak sangat.. dapat satu das injection kat vontot.. haaa sakit gak... pastu Addy kata lain kali nak KEKEL lagi tak.. melayang duit papa rm70..


Published with Blogger-droid v2.0.4

3 comments:

Kuazue Mohamad said...

tu lAH DIer penangan encik suami.... sabor yer...

edan rashid said...

persoalan dia sekarang... adakah aady berjaya mengangkat anak gajah tersebut... hehehehe... aku lalu je.... :P

Yus said...

sebelah kaki sajer boleh hhaha