12 April 2012

SHOPPING ONLINE

Korang selalu tak beli barang barang online...?Akak suka gak tapi mostly akak beli makanan jer.. tapi kalau benda yang ratus2 nih akak akan cari yang dapat recommendation dari kawan2 or akak memang kenal si penjual tu...

Cheese Powder hari tu akak beli ngan Era Mukmin dan memang bagus service dia.. hari ini order esok sampai... walaupun EM nih stay kat kuantan...dua kali akak order ngan dia dan dedua tak ada masalah.. setiap kali lepas pos barang dia sms track nombor dari pos laju.. harga dia pun murah...

 Tapi since akak nak beli benda lain jugak kali nih akak try order dari website bawah nih... korang tahu sampai sekarang setelah 7 hari akak bank in duit tak ada reply..akak email tanya tak berjawab.. padahal masa akak email yang pertama mintak no account dan calculate harga order akak kemain cepat dia reply... akak sms tak berbalas... dua kali pulak tu.. akak call tak berangkat... aikkkk... tak kan jumlah kecik pun nak kelentong..belum meniaga barang harga ribu ratus ratus dik... akak tengok kat blog dia tak ada pulak ruangan komen..kalau idak memang akak komen kat situ...

kalau ikutkan boleh jer akak nak COD.. area The Mines.. tapi akak malas nak gerak keluar..alang2 akak bayar je kos pos laju RM9.. still tak ada khabar berita... kalau owner penjual nih bernama Yati baca blog nih..sila balas email dan sms.. yek.. kalau nak berniaga buat cara nak meniaga dik.. jangan senyap jer.. adoiiiiii kan akak dan meroyan kat blog.. Nama company berdaftar Articulate Venture... siap ada company tu... orang lain tak ada company boleh je meniaga online molek molek


nih akak jumpa dia jual bende yang sama

kat sini akak order.. berapa banyak website lah dia ada.. ada lagi website lain.. kalau korang google jumpa lah.. betul ke idak dia nih?

Ada sesiapa pernah deal dengan penjual nih tak.. sila lah komen... or sesiapa ada jual selain cheese powder sila drop a comment yek.. akak nak beli brown sauce je pun...

**Update akak email dia tanya bila nak deliver barang dan nak buat business ke tidak ..dia boleh balas balik  "do you read the term & condition.. If not please do so..." cheh dia ingat dia hebat sangat.. aku rasa semua term condition dia aku dah ikut dah.. termasuk masa penghantaran 36jam (hari bekerja) selepas bayaran di terima.. amboii dia hantar dari London ker? aku MARAH sangat nih..

anyway akak ada satu lagi blog jual cheese kalau korang nak cuba.. try lah kat sini yek.. akak tak pernah order dari dia tapi akak tengok dia punya blog siap berkartun kartun dia hantar kat customer.. cam tu lah cara berniaga..bukan bukak banyak sangat blog jual bende yang sama outcome ntah apa2..

46 comments:

3N House said...

salam,

akak saya pun kena dengan company tu kak,

saya msg xjawap dh dekat 2 minggu pakej baby saya order..macam mn org nk percaya biz org melayu kalo dh mcm tu rupanya...

Yus said...

3N...

u pun kena ke darling? tu lah baik tak yah niaga kan.. sakit hati punya pasal dia punya barang akak tak guna pun..akak dah order ngan orang lain ;)

Lepas nih kalau nak beli online kena tgk review dulu kan...

Linda & Joejo said...

salam..
sy pn da terkena kak..
kali pertama sy order brg sampi..
ble sy wt repeat order x smpi2 lg ni..
call x berjawab..
msg x berbalas..
sakitnya hati..

Yus said...

takpe Linda..

tak kayanyer dia dengan beberapa ringgit tu kan.. tapi garang bukan main kalau orang tanya.. memula email/sms elok2.. tak balas.. kali keempat akak kasar lah sikit.. baru dia balas tapi bahasa dia lagi kasar.. takut akak hokey..hahahaah

Wani said...

Salam..wani pn dh terkena..huhu..sian adik wani..die mngidam..xdpt..xpe la..xde rezeki..mmg x berkat pn depa tu tipu cmtu..

Yus said...

Orang yang sama ke wani? huh memang tak baik sungguh.. kesiannn.. takpe lah takde rezeki.. kalau nak beli cer gugel Era Mukmin..seller kat Kuantan tapi very fast and reliable.. sms pun entertained dengan baik dan cepat je...:)

yati6546 said...

i biasa bli ngan dia 20kg ok je sampai. kalu dia nak tipu lbih baik dia tipu org mcm i yg beli dekat 800 ratus. ????? tak kaya ler tipu stakat sikit dia nak tipu.

Yus said...

hmmm yati6546,

alhamdulillah.. u mintak kena tipu ke... syukur sudehhh!!!

Yus said...

eh baru perasan nama u sama ngan seller.. sebab tu seller layan baik kot :)

kedai milo said...

caya beli dengan dia ok jee..term & condition dia dah tulis.

Kalau nak niaga jangan sabotaj niaga orang lain lee..

Yus said...

hmm alhamdulillah..

Langsir Coklat said...

Dont worry kak yus..
I sokong u..
Bknnya nk sabotaj..tp kalo da servis mcm ulat gonggok..paham2 la..
Kalau servis bgus..org puji...
So beringat bila melibatkan urusan ngan orang lain..
Apa yg pntg..ni blog dia..sukati dia nk tulis apa..anggap ja ni review drpd pengguna..

Yus said...

eh ha ah lah langsir coklat.. thanks remind me.. nih blog i kan... hehehheehhe... ater servis x elok i berhak nak rasa tak puas hati.. bukan first time kita shopping on line kan... btw i tak pernah meniaga apa apa pun kat blog.. tapi kalau org jual bagus i bagi recommendation...

Miss Fyd said...

Ntah2 yg nama yati tu die x?? Kuang2x.. Yg sokong die tu, mmber die la gamaknye..blog pn cm terkubur jerk..

Yus said...

Miss Fyd,

heheheheh.. Opss Spot on kan heheheh

pijut82 said...

salam tuan rumah tumpang lalu..
yati6546 tu adalah org yg sama jadi jgn tertipu..

saya dah kenal dier lama dah sejak anak saya 4 bulan dan skrg anak dah berumur 2 tahun.

memula bisnis cod ok jerk (sbb nilai skit ja) tp baru nie amik brg ngan dier sampai rm1115 sbb nak bukak kedai makan. alih2 tgk tarikh expired x sampai sebulan 28 june 2013 nie.
memula sms tanya x bls, pastu call dpt ckkp sekali pastu terus x berangkat. cuba call pakai no lain dier angkat tp bila tahu kita terus buat2 x dgr. call balik terus x angkat dah.
hari nie 23 june 2013 dah x tahan sgt gi rumah dier. beri salam sampai jiran kiri kanan keluar tp owner dlm rumah buat bodo ja siapa x bengang walhal boleh nampak anak beranak dlm rumah tu.

skrg nie tgh x tahu nak buat apa dah nie... huhu

Yus said...

salam pijut

so sorry to hear that.. hmm lain kali kita kena extra carefull dan berhati hati.. tapi bende nak jadi kan.. tu i tulis review orang marah marah kata rosak business orang.. tujuan saya nak orang berhati hati jangan tertipu based on my own expeiences je

Sharifah Anis Suryani said...

hishh..takutnye..saya baru nak beli dgn die amik borong..nasib jumpe blog ni..huhu

Yus said...

@ sharifah Anis

Try lah..maybe dia dah insaf tak buat kerja sambil lewa dah.. kalau amik borong dia layan kot dengan cepat bak kata sesetangan pengomen kat sini amik beribu ribu ratus ratus tak ada masalah ngan dia :)

--@SyAwaL@-- said...

Allah semalam tergerak n tertanya n arini buat review pasal dia.. saya order x sampai seratus sebab tu dia x balas kot.. angkat x jawab.. tp kalau snack order ada 2 no lain nak try tnya kalau maybe ada benda yg x kena..

Ezy Cheese said...

Siapa yg ada terkena mintak contact sy melalui email.

ezycheese@yahoo.com

Ahmad Akmal Mohd Ghazali said...

Cuba try www.cheesepowder9.blogspot.com. Harga pun murah tapi nacho bukan jalapeno. nacho is 90% jalapeno.

Lyna_Ariff said...

assalammualaikum...saya adalah salah satu mangsa terbaru penyangak ini...dan kalo x keberatan boleh x sy dapatkan no Era Mukmin..sbb saya menjual cheese powder tpi supplier saya dah x jual..so, sy tgh mncari supplier tue yg terbeli kt penyangak Yati nie duit lesap....blh pm kat az_ina2001@yahoo.com....sy siyes tgh serabut cri supplier cheese powder dgn harga berpatutan

Pen Biru said...

salam tuan blog..sy owner cheezycrazy.blogspot terima kasih ye tlg promote biz sy..alhamdulillah sy dpt cust yg baca entri awk ni..pastu kt blog tu pun statistiknya byk link dr blog awk..tmksh byk2ye..rasa cm nk blnja makn je..jom..heheheh

Yus said...

Lyna-Ariff.. ala sorry lah tak ada simpan nombor dia.. tapi dulu search kat google atas nama Era Mukmin mesti jumpa.. tatau dia masih jual lagi tak cheese powder nih..

Tak sangka dia menipu lagi setelah berhempas pulas mempertahankan diri kat sini kan.. sorry yek puan yatie.. i boleh trace your IP Address.. heheheh

Yus said...

hai pen biru...

Bende baik kena war war kan.. its okey!!!! Keep on business dengan jujur :)

Bayzura Ibrahim said...

Salam..kakak i pon banyak kali beli ngan yati dr Articulate Ventura ni...almost 2 years berurusan dgn dia tup2 kali ni plak dia buat hal...

Bayzura Ibrahim said...

Salam my sister pon penah berurusan dgn yati dr Articulate Venture ni...dulu dia deal semua okay...barang sampai...tapi kali ni lepas bank in dia diam....hurmmm kat mana ek rumah dia?

asri said...

Saya pun terkena. Jom kita pakat2 halang benda ni. Email saya kita kumpul kes. asry09@gmail.com

kiddyz collection said...

ape ada no alamat umah dia pls emel pada sy.. sy pon da kena tipu gak ni 31/3/14 bankin duit skang da 10/4/14 brg tak sampai2 sy da report kat kpdnkk sape2 yang penah kena tipu ngan articulate venture ni sila la buat report trus ke kpdnkk supaya hak kita terbela.. Mood geram giler bila kena cenggini..

rozi zul said...

Salam.... saya pun dah terkena tapi saya beli sikit je dlm rm100. Masa soh bank in laju je sms kat kita. Saya order Nov 2013 dan selepas berhempas pulas contact sana sini ( kan ada no anuar n hidayah, tapi hidayah tu jawab sikit pastu terus hang up). Saya dpt juga la parcel tu pada Jan 2014. Macam naik kapal tongkang pulak. Unfortunately,ada beberapa packets yang dah kena gigit ngan tikus...hrrmmm... Saya ada contact bbrp stokis dia... mreka kata dia bz sesangat... jap pegi oversea la...tengah sambung study la.... entah lah... Allah je yg tahu. Kalau nak ber business, buat la cara betul,jangan dapat duit cara menipu orang... tak berkat....

rozi zul said...

Salam.... saya pun dah terkena tapi saya beli sikit je dlm rm100. Masa soh bank in laju je sms kat kita. Saya order Nov 2013 dan selepas berhempas pulas contact sana sini ( kan ada no anuar n hidayah, tapi hidayah tu jawab sikit pastu terus hang up). Saya dpt juga la parcel tu pada Jan 2014. Macam naik kapal tongkang pulak. Unfortunately,ada beberapa packets yang dah kena gigit ngan tikus...hrrmmm... Saya ada contact bbrp stokis dia... mreka kata dia bz sesangat... jap pegi oversea la...tengah sambung study la.... entah lah... Allah je yg tahu. Kalau nak ber business, buat la cara betul,jangan dapat duit cara menipu orang... tak berkat....

rozi zul said...

Salam.... saya pun dah terkena tapi saya order sikit jer,dlm rm100. Saya order Nov 2013. Masa minta bank in duit laju jer... bila dah bank in senyap. Bila call no tu tak berjawab. Saya cuba contact no Anuat n Hidayah yg disertakan sekali kat blog tu. Hidayah jawab sikit pastu terus hang up. Call lagi terus tak jawab. Saya cuba contact nombor2 stokis nya. Mereka kata pn yati tu bz sesangat... jap pergi oversea... kerja dan sambung study... entah lah ye ke tidak. Tapi tak boleh la tipu duit orang. Finally saya dpt juga la parcel tu dalam pertengahan Feb 2014. Punyalah lama sampai ada beberapa packets dah kena gigit tikus.... Kalau nal berniaga jangan lah menipu orang... memang kita dapat duit tu... tapi tak berkat duit tu kita guna untuk membesarkan anak2 kita. Saya tengah cari jalapenocheesepowder.... siapa2 ada yang tahu kat mana saya boleh dapat.... tq

Shu @ Mrs. Hamid said...

Eh, saya pun order 29 april, sampai sekarang tak dapat barang, email banyak Kali, tak balas2, call pun tak berangkat.

Azira Zirot Ahmad said...

Saya pun business benda ni and get supply from dia..
Tp delivery mmg slow giler, saya even pun marah2 dia kat email, whatsapp mcm awak.. tp nasib saya baik, dapat jugak barangnye

Azira Zirot Ahmad said...

Saya punterkena gak.. tapi nasib baik dapat stock walaupun slow mcm snail...

bob said...

alahai kali ni terkena juga akhirnya.. tkpela tk kn kaya org mcm ni.. tapi sy tak kn halal kn dunia dan akhirat sehingga dia bagi barang yg sy beli tu. Harap masa dia mati nanti jenazah dia berulat makan chesse yg dia dah tipu orang..

bob said...

org penipu mcm ni rezki tk kn ke mana. saya tak kn halal kn dunia dan akhirat. semoga bila dia mati nanti, jenazah dia berulat kena makan ulat. biarkn ulat tu makan chesse di dalam perut dia...

Yus said...

Ramai jugak yang terkena ek!!!! So tak de istilah tutup periuk nasi org.. kita mintak org lain berjaga-jaga... kalau business bagus memang kita war war kan jugaj kan.

Watna said...

Sedihnya..saya baru bank in dengan dia dekat rm800...sekarang dia dah senyap..dulu pernah beli dengan dia..ok jer..geramnya..mohon ramai2 kita lapor pada polis..sedihnya!!!!! Last bank in selasa lalu..lepas tu senyap terus!!!

Watna said...

Saya baru bankin dekat rm800 6 hari lepas.lepas bank in senyap terus..kol tak jawab mesej tak reply..whatsapp tak balas tapi boleh pulak update progile pic gbr masjid bagai..geramnya!!dulu saya pernah beli dengan dia ok ja..mohon kita lapor polis ramai2..org ni tak boleh dibiarkan

Watna said...

Di mn rumah dia?

Ezy Cheese said...

Salam..

Sayapun terima banyak aduan dari pelanggan berkenaan Articulate Venture ni

Kalau sesiapa berminat nak buat pembelian cheese powder Jalapeno secara runcit dan borong - semenanjung/sabah/sarawak bolehlah hubungi kami

Blog:
https://ezysupplier.blogspot.com

Page FB:
www.facebook.com/EzyCheesePowder

Ezy Cheese said...

Salam..

Sayapun terima banyak aduan dari pelanggan berkenaan Articulate Venture ni

Kalau sesiapa berminat nak buat pembelian cheese powder Jalapeno secara runcit dan borong - semenanjung/sabah/sarawak bolehlah hubungi kami

Blog:
https://ezysupplier.blogspot.com

Page FB:
www.facebook.com/EzyCheesePowder

kiddyz collection said...

sygnyee makin ramai plok kna tipu better buat la report polis.. tekankan sket polis tu suruh take action sy report awal taun aritu xde brita pon dia kna tindakan

Pn Aniza said...

Assalam.

Syarikat kami merupakan cheese powder distributor dan beroperasi di Desa Petaling, KL. Kami memasarkan both cheese, jalapeno (100% kfc) mahupun nachos (95% spt kfc)
Harga yg kami. Tawarkan begitu berpatutan dan kami juga menerima pelanggan yg ingin membuat pembelian secara cash on delivery (cod) di Desa Petaling.


Pn Niza
Orlas Trading
017-3444888
Pemborongcheesepowder.blogspot.com
Jalapenocheese.blogspot.com
Foodvacuumsealersinbo.blogspot.com
Kotakmurahkl.blogspot.com