24 December 2012

KENAPA AKU PERLU KURUS?

Akak suka dengan saiz badan akak.. akak tak ada masalah dengan pilihan baju plus size.. suami akak tak ada komplen pasal bentuk badan.. dah 13 tahun kawen pun.. Akak pernah berbadan langsing.. kalau tak percaya meh tgk gambar akak dulu dulu..

Akak berbaju orange masa zaman sekolah

Akak di hadapan duduk kanan sekali

Akak berbaju kelabu
Masa itu berat akak tak lebih dari 45kgs.. dan rasa macam papan lapis sangat.. tapi makan memang kuat.. walaupun duduk hostel ada kawan kawan yang tak berselera makan nasi kawah dan home sick makanan rumah.. akak laju je.. selalu akak tukang habiskan nasi kawan kawan yang tak habis..

The reason akak kena kurus sebab akak akan mencuba buat sekian kali untuk menimang cahaya mata.. kali nih akak akan all out.. sesiapa yang tahu pasal PCOS mesti mengetahui symptom PCOS.. which is obesity dan hormon yang tidak stabil dan sukar untuk conceived.. selain memakan pil hormon yang akak pernah lalui 7 tahun lepas sehingga besar gedabak badan akak nih ialah dengan trying very hard to loose weight.. if we (PCOS patient) loose weight besar kemungkinan untuk menimang cahaya mata akak berlaku dengan semula jadi.. so i have to try very very hard.. sebab tahun depan umur akak dah 37 tahun.. tak banyak masa yang tinggal..

Hopefully by next year akak akan dapat menghilangkan around 20kg of my weight baru lah akak boleh menarik nafas lega.. bukan kerana nak cantik di mata orang.. tapi demi kesihatan dan penyambung zuriat keturunan suami kesayangan akak tu.. 

Harap harap kali nih akak akan berjaya.. doa kan akak yek kengkawan semua.. semoga doa kalian di makbulkan Allah Insya-Allah....

5 comments:

Sekadar Coretan said...

Moga beroleh kejayaaan atas apa yg diusahakan tu..jgn lupa upload latest pic sebarang perubahan tu ye.

Yus said...

@sekadar coretan :)

Thank your dear.. errr perubahan? hahahahah nanti kalau dah berjaya baru show yek.. sekarang nih peram dulu lemak lemak yang ada kekekek

Kuazue Mohd said...

as salam.. yus.. aku tau hazab nyer...nak dpt budak bertuah ber2 tu aku jenuh mkn hormon..sbb aku bukan spesies PCOS.. but aku spesies akan kuarkan @flush darah bila detect preggy.. utk kuatkan rahim aku melantak hormon pai bersalin.. sudah.. la ni nak jena hilangkan 20++kg juger supaya my DUB maybe boleh hilang.. but hazab lah..

Kuazue Mohd said...

as salam.. yus.. aku tau hazab nyer...nak dpt budak bertuah ber2 tu aku jenuh mkn hormon..sbb aku bukan spesies PCOS.. but aku spesies akan kuarkan @flush darah bila detect preggy.. utk kuatkan rahim aku melantak hormon pai bersalin.. sudah.. la ni nak jena hilangkan 20++kg juger supaya my DUB maybe boleh hilang.. but hazab lah..

Yus said...

Mak engku..

Owh ko pun ada history makan hormon nih yek.. ye lah ko at least leh lah jugak nak preggie semulajadi.. ni aku silap2 kena operate.. serammm... anyway aku kena fight lelemak nih dan napsu makan aku.. :)